ЗА НАС | ВРЪЗКА С INFO-CALL.BG | РЕКЛАМА | УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ
НАЧАЛО ТЪРСЕНЕ ВХОД ЗА ФИРМИ
БЕЗПЛАТНА РЕГИСТРАЦИЯ
Начало Начало
Наука, образование Целодневна детска градина ДЕТСКА КЪЩА МОНТЕСОРИ
ДЕТСКА КЪЩА МОНТЕСОРИ
ПРОДУКТИ И УСЛУГИ
>> Монтесори уикенд
>> Монтесори философията
>> Необходими документи за кандидатстване
>> Кандидатстване
>> Програми
дейност: Наука, образование / Целодневна детска градина
населено място: град София / Витоша
Телефони: Няма актуален телефонен номер.
ИНФОРМАЦИЯ ОФИСИ ПАРТНЬОРИ КАРТА

Програми

Програми ДЕТСКА КЪЩА МОНТЕСОРИ

Монтесори 2.5 – 6 г.

Програмата на Детска къща Монтесори и учебната стая са организирани в няколко образователни области - практически живот, сетивни упражнения, езикови упражнения, математика. Те спомагат за изграждане на самостоятелност, концентрация, воля и умения за общуване.

Упражнения от практическия живот

‘Упражненията от практическия живот са онези съществени, обикновени задължения като миене, пране, метене, готвене и чистене, които ние като възрастни правим, за да подготвим, поддържаме и разкрасяваме заобикалящата ни среда.” (Моли О’Шанъси)

Тези упражнения са познати на децата, защото те ги виждат вкъщи всеки всеки ден и именно те са връзката между дома и детската къща. Упражненията от практическия живот улесняват адаптацията и ориентацията, помагат на детето да се чувства сигурно и удобно новата среда, насърчават самостоятелността, укрепането и координацията на движението, развитието на волята и концентрацията.
Всички подобласти в упражнения от практическия живот имат за цел да помогнат за осъзнаването на детето. Когато детето е осъзнато, то може да изразява уважение и да предприема подходящи дейстия.

За упражнения от практическия живот, както и за всички области на обучение в Монтесори, цикълът на работа е много важен. Той подпомага оформянето на логическото мислене, организацията на ума и изразяването на уважение. Цикълът се състои от три части: начало – когато се взима материала от мястото му; среда – когато се случва самата активност; край – когато материалът се връща на мястото му и се почиства мястото, където сме работили.

Сетивни упражнения

Първият опит на децата е чрез техните сетива, които Мария Монтесори нарича „органи на връзките”. Чрез тези връзки и взаимоотношения със средата, децата започват да разбират света.

Сетивните упражнения помагат на децата да осъзнаят физическите свойства на света като цвят, размер, форма, текстура, музикален тон и т.н.
Чрез сетивните упражнения децата също започват да класифицират и категоризират своите сетивни впечатления и възприятия.

Друга цел на сетивните упражнения е да усъвършенстват сетивната способност на децата за разграничение.

Материалите за сетивните упражнения дават само „ключове”, които помагат на децата да изяснят своите впечатления, да ги подредят и да развият своята интелигентност.

Чрез сетивните материали децата изучават география, ботаника, различни култури и се подготят за писане, геометрия и алгебра.
Тези материали подготвят математическото мислене, а Мария Монтесори ги нарича още „път към интелигентността.”

Език

В книгата си „Попиващият ум” Мария Монтесори споделя, че “ Езикът не само обединява хората в групи и нации, но е основна отличителна разлика между човека и всички останали видове. Езикът лежи в основата на онази трансформация на средата, която наричаме цивилизация.”
Езикът се проявява съзнателно около първата година.
Когато говорим за езика е важно да вземем под внимание няколко фактора:
1. Детето трябва да бъде изложено на реч и вокализация, докато механизмите на вокализация се развиват. Затова езикът, който използаме, докато говорим на детето трябва да бъде богат и разнообразен.
2. Детето трябва да развие определена форма на взаимодейстие – вербална и невербална. Трябва да взаимодейства и общува с хората.
3. Детето трябва да има способността за разбира символиката на езика (писане и четене), за да успее да развие напълно своя дар, наречен език.

Ние помагаме на децата да разберат света и разкриваме света на езика, защото той е ключът към развитието. Сетивните периоди за език и ред подпомагат този процес.

Когато говорим за езика, имаме пред вид устна и писмена реч. Писмената реч включва писане и четене. Ако децата са подготвени индиректно и имат възможността да работят със естивните материали, те спонтанно започват да пишат,а след това да четат.
Др. Монтесори открива, че за децата е по-лесно да се научат да пишат и четат, докато са в сетивния период на говоримия език. Деца, които започват първи клас, умеейки да пишат и четат, се справят по-добре в у училище.

Математика

Роджър Бейкън казва, че „математиката е вратата и ключът към всички науки.”
Четирите естествени тенденции за ред, точност, преценка (изчисление) и абстракция подмомагат математическото мислене. Има голям брой съществени способности, от които се нуждае детето, за да извършва математически операции: разграничение, разпознаване на еднаквост и различие, построяване и сравнение на серии, откриване на взаимоотношения, разбиране на терминологията. Много от тези способности се развиват непряко с активностите, с които работят децата преди да започнат заниманията по математика и по специално сетивните и езикови упражнения.

Детето започва работа с Монтесори математическите материалите на около четири годишна възраст. Започва се с числата от 1 до 10. Следват десетичната система, броене, запаметяване , преход към абстракция и дроби.

Музиката, изобразителното изкуство, географията, биологията, градинарството са включени в ежедневната програма на Детска къща Монтесори. Материалите, свързани с тези заниманията са част от упражненията от практическия живот, сетивните и езиковите упражнения.

 

Ясла 1.4 – 2.5/3 г.

Групата на прохождащите деца (The Toddler Class) предоставя на деца от 16 месеца до 2.5/ 3 годишна възраст възможност за себеразвитие и утвърждаване в любяща атмосфера на уважение и подкрепа. Учебната стая е съобразена със социалните, физическите, емоционалните и психологическите нужди на децата на тази възраст.
Децата изпълняват индивидуални и групови активности. Всичко в подговената среда е съобразено с ръста на децата и е безопасно и естетически привлекателно за тях.

Заниманията са в областите:

1.Практически живот – грижа за средата (почистване, миене, поливане на цветя), грижа за себе си (ходене до тоалетна, миене на ръце, обличане, приготвяне на плодова закуска), грижа за другите;

2. Език – обогатяване на речниковия запас чрез четене на книги, използване на езикови карти и материали, разговори;

3. Сетивни активности – разграничение по цвят, форма, големина, текстура;

4.Приложни изкуства – използват се нетоксични и естествени материали;

5. Музика – децата изучават песни на различни езици и се запознават с различни музикални инструменти;

6. Физически упражнения – организирани и свободни игри, както и активности в подкрепа на развитието на детската моторика.

Всяко дете може да изпълни тези упражнения, защото те са лесни и повтарящи се, което помага в изграждането на модел за ред, самоуважение и увереност. Децата всеки ден имат възможност да се социализират, както и да празнуват заедно рождените си дни.

 
КОНТАКТ
ГАЛЕРИЯ
Тази страница е
посетена 16658 пъти.
ЗА INFO-CALL.BG ВРЪЗКА С INFO-CALL.BG РЕКЛАМА УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ
Погребални услуги
Счетоводни услуги
Нотариални услуги
Медицински център
Лекари
Автоморги
Автосервизи
Ключарски услуги
рециклиране и оползотворяване
Аптеки
Пътна помощ
Шофьорски курсове
Земеделски кооперации
Училища
Детски градини
Общини
Селскостопанска техника
Зоомагазини
Ветеринарни клиники
Дърва за огрев
Международен транспорт
Стоматолог
Болници
Машини
Електро услуги
ВиК услуги
Противопожарни инсталации
Медицински лаборатории